Σημαντικά ευρήματα που μπορούν να αξιοποιηθούν περαιτέρω από τις εθνικές ομοσπονδίες αντισφαίρισης σε όλη την Ευρώπη, παρουσιάζει η έρευνα που δημοσίευσε ο CEO της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας τένις (Tennis Europe), Τόμας Χάμερλ (φωτό).
Στην έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε πριν την πανδημία του Covid-19, συμμετείχαν 49 Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες και παρουσιάζει τα σημαντικότερα προβλήματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα μέλη της Tennis Europe.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κοινό χαρακτηριστικό όλων των ομοσπονδιών, είτε πρόκειται για χώρες που φιλοξενούν Grand Slams (Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία), είτε μικρές χώρες με αθλητικό αποτύπωμα, όπως η Ανδόρρα και το Λίχνενσταϊν, είναι η δημιουργία προγραμμάτων που στοχεύουν στην αύξηση της συμμετοχής και παραμονής στο τένις.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους, τα τρία πιο σημαντικά στοιχεία που βοηθούν στην ενθάρρυνση της συμμετοχής στο τένις είναι:
• Δράσεις συλλόγων και προπονητών σε τοπικό επίπεδο (65%)
• Εθνικός ήρωας-αθλητής τένις (57%)
• Τένις στην τηλεόραση (55%)
Τα τρία πιο σημαντικά εμπόδια που αποτρέπουν το ξεκίνημα της ενασχόλησης με το τένις είναι:
• Διαθεσιμότητα γηπέδων (65%)
• Δημοφιλία των άλλων αθλημάτων (56%)
• Κόστος ενοικίασης γηπέδου (38%)
Τα τρία πιο σημαντικά προγράμματα με την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και θετικό αποτύπωμα στο τένις είναι:
• Προγράμματα κάτω των 10 ετών (88%)
• Προγράμματα «Τένις στο σχολείο» (82%)
• Δωρεάν μαθήματα αρχαρίων (55%)
Πως οι χρηματοδοτούνται οι Εθνικές Ομοσπονδίες;
  • Χρηματοδότηση από την Κυβέρνηση (39%)
  • Χορηγίες ιδιωτών (23%)
  • Συνδρομή μελών (13%)
Σχεδόν τα 2/3 όλων των ομοσπονδιών έχουν εθνικές καμπάνιες marketing οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στην ενθάρρυνση της συμμετοχής:
• Όλων των ηλικιών (55%)
• Παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών (45%)
• Έφηβους γυμνασίου-λυκείου (17%)

Όσον αφορά τις χορηγίες των Ομοσπονδιών και πως οι χορηγοί μπορού να αυξήσουν το δείκτη ROI (return of investment), προέκυψαν τα εξής:

  • Τα social media είναι σημαντικό μέρος της ενέργειας προώθησης (44%)
  • Οι χορηγοί παρακολουθούν την πορεία της επένδυσης περισσότερο από ποτέ (42%)
  • Οι χορηγοί θέλουν περισσότερη προβολή με λιγότερα χρήματα (27%)

Τι τύπου εταιρίες, είναι οι βασικοί χορηγοί στις Ομοσπονδίες τένις της Ευρώπης;

  • Εταιρίες αθλητικών ειδών (52%)
  • Τράπεζες (46%)
  • Αυτοκινητοβιομηχανία (40%)

Η έρευνα καταλήγει με αναφορά στην πανδημία του κορονοϊού η οποία έχει επηρεάσει τη λειτουργία και τη δραστηριότητα, σε μεγάλο βαθμό, των Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι σύντομα θα επιστρέψουμε στην προ κορονοϊού κανονικότητα, με δεδομένο ότι το άθλημα του τένις είναι από τα πιο ασφαλή και υπάρχει η εμπειρία/γνώση από τις μεγάλες διοργανώσεις.

Όσον αφορά την Ελληνική κατάσταση, η Ελλάδα βρίσκεται στην ευνοϊκή θέση απολαμβάνοντας τις επιτυχίες των Στέφανου Τσιτσιπά και Μαρίας Σάκκαρη, ένα σημαντικό στοιχείο που παρουσιάζει και η έρευνα της Tennis Europe για την εξάπλωση του τένις σε μια χώρα, η παρουσία εθνικού ήρωα/αθλητή τένις.

Στις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Tennis Europe, ο πρόεδρος της ΕΦΟΑ, Σπύρος Ζαννιάς εκλέχθηκε στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο και αυτό σίγουρα είναι μια θετική εξέλιξη για το ελληνικό τένις.