Δεν είναι μόνο ότι το τένις είναι ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό άθλημα. Οποιοσδήποτε μπορεί να ασκείται με αυτό για όλη του τη ζωή. Το τένις μπορεί να παιχτεί σε οποιαδήποτε ηλικία, και σε οποιοδήποτε επίπεδο δεξιοτήτων.

Ενώ το τένις παρέχει πολλά φυσικά οφέλη, τα οφέλη του από πνευματική και κοινωνική άποψη είναι επίσης εξαιρετικά και ευεργετικά. Το τένις βελτιώνει τις ικανότητες λήψης αποφάσεων καθώς και τις γνωστικές λειτουργίες. Τα καρδιαγγειακά οφέλη του τένις είναι επίσης πολλά όσων αφορά την υγεία του εκάστοτε αθλητή.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το τένις μπορεί να μειώσει την πιθανότητα για καρδιακές παθήσεις και καρδιακή προσβολή.

Με το να παίζει κάποιος τένις μπορεί να:
-Βελτιώσει τη δύναμη των οστών
-Μειώσει το σωματικό λίπος
-Διατηρήσει ελαστικό συνδετικό ιστό
-Αυξήσει την ικανότητα της αερόβιας άσκησης
-Αυξήσει την ελαστικότητα
-Αποτρέψει την απώλεια μυϊκής μάζας και δύναμης
-Αυξήσει την ταχύτητα της κίνησης
-Αυξήσει την ευελιξία

Εκτός από αυτά τα οφέλη, το τένις είναι ένας πολύ καλός τρόπος να εξασκήσετε και τη δυναμική ισορροπία. Οι τραυματισμοί που οφείλονται σε πτώσεις είναι μία από τις κύριες αιτίες τραυματισμών σε άτομα 65 ετών και άνω. Το να παίζεις τένις σε τακτική βάση μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία και να μειώσει τον κίνδυνο πτώσης.

Αθλητές τένις μεγαλύτερης ηλικίας
Τα πιθανά οφέλη από την κατάρτιση δύναμης και ευελιξίας για τους μεγαλύτερους παίκτες αντισφαίρισης περιλαμβάνουν: αυξημένο εύρος κίνησης, μειωμένη απώλεια μυϊκής μάζας, μειωμένη απώλεια συντονισμού νεύρων, μειωμένη απώλεια δύναμης, αύξηση δύναμης και ταχύτητας.

Η διατήρηση ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης είναι το κλειδί για την πρόληψη των τραυματισμών ως μία ηλικία. Το τένις είναι σαφώς ένα δια βίου άθλημα που μπορεί να βοηθήσει τα άτομα άνω των 50 ετών να διατηρήσουν την καλή τους φυσική κατάσταση.

Οι τρείς κυριότεροι τραυματισμοί που συμβαίνουν στο τένις είναι αυτοί που σχετίζονται με το γόνατο, τον ώμο και τον αγκώνα (tennis elbow). Και τα τρία μπορούν να αποφευχθούν με σωστή προθέρμανση και κατάλληλη τεχνική.

Ακολουθούν μερικές βασικές συμβουλές για την πρόληψη τραυματισμών:
Καλή προθέρμανση (ζέσταμα)
Δυναμικές διατατικές ασκήσεις πριν από το παιχνίδι
Κατάλληλα παπούτσια
Σωστή τάση του πλέγματος και καλό (grip) στη λαβή της ρακέτας
Βασική εκπαίδευση (ασκήσεις νευρομυικής συναρμογής) για να συνδέσετε το κάτω μέρος του σώματός σας με το πάνω μέρος

Εργαστείτε με κατάλληλους πιστοποιημένους επαγγελματίες που εκπαιδεύονται σε συγκεκριμένες βελτιώσεις επιδόσεων τένις και πρόληψη τραυματισμών.

Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος – konstantinoslampro@gmail.com

Who is who
lampropoulos_150.jpgΓεννημένος το 1992. Αθλητής της Π.Α.Ε Πανιώνιος από το 1998 στις ακαδημίες ποδοσφαίρου μέχρι και το 2009 στην ομάδα νέων, καθώς συμμετείχε και σε προπονήσεις με την επαγγελματική ομάδα. Ήταν μέλος της μεικτής Αθηνών παίδων και εφήβων, ενώ δύο χρόνια αγωνιζόταν στην ΠΑΕ Τρίκαλα στη Γ’ Εθνική κατηγορία.

Το 2014 πήρε το πτυχίο του από το Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής (ΤΕΦΑΑ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Κατά την περίοδο 2013-2014 βρέθηκε στην Ισπανική Ακαδημία του Carlos Ferrero και παρακολούθησε το πρόγραμμα φυσικής κατάστασης της ακαδημίας τένις.

Από το 2014 και μετά συνεργάζεται με τον επί σειρά ετών Πρωταθλητή Ελλάδος και προπονητή Τένις Τάσο Μπαβέλα. Αυτή την περίοδο προπονεί στο κομμάτι της φυσικής κατάστασης, τα προαγωνιστικά και αγωνιστικά τμήματα της ακαδημίας τένις, Bavelas Tennis Approach, και είναι υπεύθυνος γυμναστής στο Tweener Tennis Club.