H επιλογή ρακέτας
22.12.10
Image "Είμαι αρχάριος πως να διαλέξω μια ρακέτα;" Ίσως η πρώτη ερώτηση για όποιον σκέφτεται να ασχοληθεί με το τένις και τον κάνει να χάνεται σε μια χαώδη κατάσταση, έναν κυκεώνα ονομάτων, διαφορετικών  κατασκευαστικών τεχνολογιών, ακόμα και νέων τεχνικών βαφής με πιο λαμπερά ακόμα πιο ελκυστικά αποτελέσματα

Σαν αρχάριος παίκτης είναι εύκολο να μπερδευτείτε και να μην κάνετε την σωστή επιλογή.

Τα παρακάτω τρικς σίγουρα θα σας βοηθήσουν.

Καταρχήν, θα πρέπει σίγουρα να επιλέξετε ρακέτα βάσει του σωματότυπού σας. Γι αυτό και οι ρακέτες χωρίζονται σε 3 κατηγορίες: για αθλητικούς τύπους, για μικρόσωμους και για το μέσο σωματότυπο.

Σε ποια κατηγορία ανήκετε:
Απλά μια ρακέτα για αθλητικό τύπο θα είναι μια ρακέτα βαρύτερη, πιο μαλακή, με μικρότερο κεφάλι και πιο λεπτή. Αντιθέτως ο μικρόσωμος παίκτης θα προτιμήσει μια ρακέτα ελαφρύτερη, πιο σκληρή και με μεγαλύτερο κεφάλι, συνήθως δε και πιο φαρδιά. Το κάθε ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν την δύναμη, την ευκινησία και την άνεση μιας ρακέτας.

Πως θα ξεχωρίσετε τις ρακέτες της κατηγορίας σας:
Σας διευκολύνω περιορίζοντας την επιλογή σας στα τρία σημαντικότερα που πρέπει να κοιτάξει με την σειρά ένας αρχάριος παίκτης:

1) Το κατάλληλο βάρος
Mετριέται σε gr και σε oz (ounces), για παράδειγμα μια ρακέτα 300 gr είναι στις 10,5 oz. Εδώ προσέξτε αν αναγράφει unstrung (χωρίς χορδή) ή strung (με χορδή). Στις unstrung προσθέστε περίπου 20 gr για να βρείτε το βάρος της με χορδή. Αν είστε μικρόσωμος άντρας θα πρέπει να επιλέξετε μια ρακέτα με strung weight μέχρι 300-310 gr. Αν είστε μικρόσωμη γυναίκα με strung weight μέχρι 280 gr.

Τεστ για το βάρος: Πιάστε την ρακέτα από την λαβή και ολοκληρώστε με σχετική άνεση την κίνηση όπως την έχετε διδαχθεί. Αν αντιληφθείτε ότι ασυνείδητα πιάνετε την ρακέτα από πιο ψηλά για να σας διευκολύνει στην κίνηση, τότε η ρακέτα είναι βαριά για εσάς. Βέβαια αν είστε εντελώς αρχάριος ίσως να είναι το μήκος που σας ενοχλεί και όχι το βάρος ακόμα και μιας πολύ ελαφριάς ρακέτας.

Κάντε το τέστ ακόμα και αν η ρακέτα έχει αντί των χορδών μόνο το χαρτονένιο διαφημιστικό της εταιρείας (ο συνδιασμός αντίστασης στον αέρα και βάρους του διαφημιστικού δίνει περίπου το ίδιο αποτέλεσμα)!

Ξεχάστε το balance point (σημείο ισορροπίας ρακέτας) που βλέπετε στην ρακέτα, γιατί στο βάρος της ρακέτας ενός αρχαρίου (έως τα 300 gr strung weight) δεν είναι τόσο σημαντικό.

2) Το κατάλληλο μέγεθος κεφαλής
Το δεύτερο που πρέπει να προσέξετε είναι το μέγεθος κεφαλής που μετριέται σε square inch (τετρ.ίντσες) ή cm2 (τετρ.εκατοστά). Συνήθως μια γυναίκα επιλέγει μεγαλύτερο κεφάλι ρακέτας (από 100 sq.in και πάνω που αναφέρονται και ως oversize ή OS) και ένας άντρας από 95-105 sq.in (midplus ή MP). Πιστεύω μέγεθος κεφαλής κοντά στις στις 100 sq.in (645 cm2) θα ικανοποιήσει άντρες και γυναίκες.

Τεστ για το μέγεθος κεφαλής: Το πόσο μικρό κεφάλι θα επιλέξετε εξαρτάται καθαρά από τη σχέση που έχετε με το μπαλάκι. Αν δηλαδή καταφέρνετε εύκολα να το χτυπήσετε στο κέντρο τότε επιλέξτε μικρότερο κεφάλι, επειδή εξασφαλίζει περισσότερο κοντρόλ και είναι κάπως πιο ευέλικτο. Συνήθως το καταλαβαίνετε μόνο και μόνο στη θέα μιας ρακέτας.

Θέλετε περισσότερο σπιν; Αφού έχετε στενέψει τις επιλογές σας βάσει των παραπάνω και θέλετε η ρακέτα να σας διευκολύνει και στο σπιν δεν έχετε παρά να διαλέξετε μεταξύ αυτών την ρακέτα με τις λιγότερες χορδές (που θα σχηματίζουν πιο αραιά τετραγωνάκια). Θα το δείτε να αναγράφεται στην ρακέτα ως string pattern. Πιστεύω ότι το 16Χ19 είναι το συνηθέστερο για έναν αρχάριο.

3) Το κατάλληλο μέγεθος λαβής
Αφήνω τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, το θέμα της λαβής. Η αγορά μιας ρακέτας σε δελεαστική τιμή αλλά με λάθος μέγεθος λαβής εγκυμονεί κινδύνους που θα τους αναλύσουμε σε άλλο άρθρο.

Τεστ για την λαβή: Ο απλούστερος τρόπος για να σιγουρευτείτε είναι να κρατήσετε την ρακέτα από τη λαβή και να τσεκάρετε αν χωράει το μικρό σας δάκτυλο (και όχι ο δείκτης!!!) ανάμεσα όπως ακριβώς σας δείχνω στη φωτογραφία. Υπολογίστε την προσθήκη ενός overgrip πάνω στη λαβή και θα έχετε φέρει ακριβώς την λαβή στα μέτρα σας!

gripmeasurement.jpg

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου ( Αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα προστατεύεται από spam bots, θα πρέπει να έχετε ενεργοποιημένη τη Javascript για να το δείτε ) για ερωτήσεις και για θέματα που θα θέλατε να αναλύσουμε στην στήλη.

Πέτρος Μπίρης

Σύντομο βιογραφικό
Ο Πέτρος Μπίρης είναι πτυχιούχος των ΤΕΦΑΑ (1992) με ειδικότητα την αντισφαίριση, προπονητής της αγωνιστικής ομάδας του Ομίλου Αντισφαίρισης Μαγνησίας και υπεύθυνος του Κέντρου Αντισφαίρισης στο Βόλο. Διευθυντής της ERSA (European Racquet Stringers Association) για την Ελλάδα και ιδρυτής του RacketSpecialist.gr που προσφέρει υπηρεσίες stringing και customization, υψηλού επιπέδου σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Editorial

    Το πιο δύσκολο στο τένις
    Σχεδόν κανένας πόντος στο τένις δεν είναι ίδιος με τον προηγούμενο. Σε αντίθεση με τα περισσότερα αθλήματα, το τένις έχει πιο πολλούς πόντους υπό πίεση: Game points, Set points, Match points, Championship points. ..
    Διαβάστε...

Mental Toughness

    «Πολεμώντας» το άγχος
    Άγχος. Μια συναισθηματική κατάσταση που πολλές φορές μας οδηγεί σε αρνητικές καταστάσεις. Ο Δρ Συμεών Σιωμόπουλος, μέσα από τη στήλη του Mental Toughness, μας εξηγεί τρόπους ..
    Διαβάστε...

Down the line

    Κερδίζει τις εντυπώσεις
    Οδεύοντας πια ολοταχώς προς το τελευταίο κομμάτι της σεζόν, μπορούμε απερίφραστα να πούμε ότι το 2017 είναι μια χρονιά όπου τα δύο ιερά τέρατα του παγκόσμιου τένις, Ρότζερ Φέντερερ και Ραφαέλ Ναδάλ όντες σαρωτικοί, έχουν κατακτήσει ..
    Διαβάστε...

Integral Tennis

    In the Zone
    «Κι εσύ βλέπεις τον εαυτό σου να βυθίζεται σε μια εκστατική κατάσταση, σε σημείο που νιώθεις ότι σχεδόν δεν υπάρχεις. Έζησα αυτήν την εμπειρία κι άλλοτε. Το χέρι μου μοιάζει να μην ακολουθεί το σώμα μου ..
    Διαβάστε...